آیا رژیم های غذایی جایگزین پروتئین بالا برای حفظ وزن سالم مهم هستند؟ – ScienceDaily


براساس سازمان بهداشت جهانی ، از سال 1975 در سراسر جهان چاقی سه برابر شده است. به عنوان مثال ، در اینجا ، در سال 2016 ، بیش از 1.9 میلیارد بزرگسال بیش از 1.9 میلیارد بزرگسال در گروه اضافه وزن قرار گرفتند. از این تعداد ، بیش از 650 میلیون نفر چاق بودند. از آنجا که چاقی با شیوع بیشتر دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها در ارتباط است ، افزایش شیوع آن منجر به یک اورژانس جهانی بهداشت جهانی شده است.

جایگزین های کامل غذایی ، غذاهای مفید با فرمول که برای جایگزینی کل رژیم غذایی در طی یک دوره زمانی طراحی شده اند ، به طور روزافزونی به استراتژی های محبوب مبارزه با چاقی تبدیل می شوند. یکی دیگر از استراتژی های معروف مدیریت وزن ، رژیم های غذایی با پروتئین بالا است که نشان داده شده است با افزایش احساس سیری ، صرف انرژی و توانایی حفظ یا افزایش وزن بدون چربی باعث کاهش و نگهداری وزن می شوند. روی هم رفته ، ترکیب یک رژیم غذایی کامل جایگزین با یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند یک استراتژی امیدوار کننده برای مدیریت وزن باشد. در حقیقت ، چندین محصول جایگزین رژیم غذایی با پروتئین بالا به طور گسترده ای در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد. سوال این است که آیا آنها کار می کنند؟

این س mainال اصلی است که توسط نویسندگان “یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به طور کلی جایگزین شده هزینه های انرژی را افزایش می دهد و منجر به تعادل منفی چربی در بزرگسالان سالم با وزن طبیعی می شود” ، منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا. در مطالعه خود ، نویسندگان اثرات یک رژیم غذایی جایگزین با پروتئین بالا را با رژیم کنترل ، یک رژیم غذایی معمول آمریکای شمالی ، بر اجزای انتخاب شده متابولیسم انرژی مقایسه کردند. نویسنده اصلی ، کامیلا اولیویرا ، دانشجوی دکترای دانشگاه آلبرتا ، اظهار داشت ، “با توجه به شیوع چاقی در سراسر جهان و تأثیر آن بر سلامتی ، جای تعجب نیست که استراتژی های تغذیه ای به عنوان جایگزین های کامل رژیم های غذایی و رژیم های پر پروتئین رایج تر می شوند. به عنوان استراتژی های کنترل وزن محبوب هستند ، اما تحقیقات پیرامون این موضوعات همگام با محبوبیت روزافزون آنها نیست. “

برای انجام آزمایش خود ، نویسندگان گروهی از بزرگسالان سالم با وزن طبیعی بین 18 تا 35 سال را از طریق تبلیغات روی تابلوهای اعلانات در دانشگاه آلبرتا ، کانادا استخدام کردند. افراد سپس به طور تصادفی به یکی از دو گروه تقسیم شدند: یک گروه با رژیم غذایی جایگزین با پروتئین بالا شامل 35٪ کربوهیدرات ، 40٪ پروتئین و 25٪ چربی تغذیه شدند. گروه دوم ، گروه کنترل ، از یک رژیم غذایی با همان کالری تغذیه شدند ، اما شامل 55٪ کربوهیدرات ، 15٪ پروتئین و 30٪ چربی ، یک رژیم غذایی معمول در آمریکای شمالی است. شرکت کنندگان رژیم های تجویز شده را برای مدت 32 ساعت و در یک اتاق متابولیک دریافت کردند.

در مقایسه با رژیم غذایی استاندارد در آمریکای شمالی ، یافته های این مطالعه ثابت تعادل متابولیکی نشان می دهد که جایگزینی رژیم غذایی با پروتئین بالا منجر به “هزینه های انرژی بیشتر ، افزایش اکسیداسیون چربی و تعادل منفی چربی” می شود. به طور خاص ، نتایج مطالعه شواهد دیگری را نشان می دهد که کالری فقط کالری نیست. یعنی یک رژیم غذایی با محتوای پروتئین بالاتر می تواند منجر به افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی در مقایسه با رژیم غذایی متشکل از همان کالری اما با پروتئین کمتر و همچنین پروتئین بالاتر شود. کربوهیدرات یا غلیظ.

دکتر کارلا پرادو ، استاد دانشگاه آلبرتا و محقق اصلی مطالعه ، اظهار داشت ، “اگرچه این نتایج فقط به یک جمعیت خاص از بزرگسالان با وزن طبیعی سالم محدود می شود ، اما می تواند به دانشمندان تغذیه و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا از نظر ما ، ضروری است که ابتدا اثرات فیزیولوژیکی رژیم غذایی جایگزین پروتئین در یک گروه جمعیت سالم را درک کنیم تا اثرات آن در افراد چاق و مرتبط بهتر ترجمه شود. بیماری های همزمان. “

به طور خلاصه ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که جایگزین های پر پروتئین در رژیم غذایی عمومی ممکن است یک استراتژی تغذیه ای امیدوار کننده برای مقابله با افزایش سطح چاقی باشد. نویسنده اصلی ، کامیلا اولیویرا افزود: برای درک بهتر اثرات طولانی مدت این مداخله غذایی بر فیزیولوژی جمعیت سالم و بیمار ، تحقیقات آینده لازم است.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط انجمن تغذیه آمریکا. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: packge-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>