[ad_1]

هنگامی که ربکا آکابچوک هنگام کار در مقطع دکترای خود در رشته فیزیولوژی و مغز و اعصاب در دانشگاه UConn ، آسیب های مغزی آسیب دیده مغزی را مطالعه کرد ، با یک ورزشکار دانش آموز ملاقات کرد که دچار ضربه مغزی زیادی شده بود.

آکابچوک گفت: “هنگامی که من شروع به انجام ضربه مغزی کردم ، مردم تازه شروع به مراجعه به من کردند.” “خانواده های مدرسه دخترم ، هر وقت کسی دچار ضربه مغزی می شد ، من در مورد آن می شنیدم – من این داستان های شخصی و تمام مبارزات افرادی که دچار کوفتگی شده بودند را می شنیدم و علائم آنها از بین نمی رفت.”

بنابراین این برای یک دانشجوی ورزشکار بود که به آکابچوک گفت که هنگامی که زنگ هشدار دود در خوابگاه او خاموش می شود ، تشنج را تجربه خواهد کرد.

آكابچوك ، كه در سال 2016 دكترای خود را دریافت كرد و هم اکنون دانشجوی دكترا در م Instituteسسه بهداشت و مداخله UConn است ، گفت: “تمام این علائمی كه وی باید با آن روبرو شود – علائم واقعاً عمیق – یك ضربه ناپیدا است.” و Policy یا InCHIP. “مردم فکر می کنند شما باید بهتر باشید ، آسیب دیدگی خیلی مدتی قبل اتفاق افتاده است. چرا شما بهتر نیستید؟ و سپس وقتی دکتر به شما می گوید فقط استراحت کنید ناامیدی بیشتر می شود ، هیچ چیز دیگری نمی توان انجام داد. اما هنوز سردرد یا احساس خستگی یا افسردگی دارید. “

علائم ضربه مغزی مزمن به سختی قابل درمان است. اما آکابچوک – که همچنین یک مربی یوگا در هبرون است و به مدت 17 سال به تدریس یوگا مشغول است – امیدوار است که یک مطالعه اخیراً منتشر شده در InCHIP ، اولین متا آنالیز استفاده از یوگا ، مدیتیشن و ذهن آگاهی – مداخلات برای درمان موثر علائم مزمن ضربه مغزی به کسانی که هنوز با علائم خود دست و پنجه نرم می کنند امید خواهد داد. این مطالعه اخیراً در ژورنال منتشر شده است روانشناسی کاربردی: سلامتی و رفاه.

آكابچوك ، رهبر ارشد مطالعه ، گفت: “این برای من واقعاً یك پروژه پرشور بود به این مفهوم كه این دو زمینه مورد علاقه ، ضربه مغزی با یوگا و مراقبه را تركیب می كند.” “ما از مطالعات دیگر می دانیم که یوگا و مراقبه می تواند در کاهش التهاب سیستمیک مفید باشد ، و می دانیم که اگر افراد با علائم افسردگی روبرو هستند ، آنها در افزایش خود شفقت و کاهش نشخوار فکری مفید هستند.”

بیشتر مطالعاتی که در مورد اثربخشی یوگا ، مراقبه و ذهن آگاهی در ضربه های مغزی انجام می شود ، اندک است. آکابچوک و تیم او برای فراتحلیل خود ، داده های 22 تحقیق مختلف از جمله آثار منتشر شده و منتشر نشده را جمع آوری کردند که در مجموع 539 شرکت کننده در مطالعه را شامل می شد و تأثیر سه مداخله را در دسته بندی نتایج – از جمله سلامت روان ، سلامت جسمی ، نتایج شناختی ، کیفیت زندگی و نتایج اجتماعی / شغلی – و برای نتایج خاص سلامتی مانند افسردگی ، توجه ، اضطراب و خستگی. این تیم سپس از روشهای پیشرفته فرا تحلیلی برای گردآوری و ارزیابی نتایج این مطالعات استفاده می کند.

آکابچوک می گوید: “نتایج اصلی که مشاهده کردیم کاهش قابل توجه افسردگی و خستگی بود.” “به خصوص با خستگی ، مقدار زیادی تأثیر داشت ، از این نظر که خستگی علامت سختی برای مقابله با بیماران است ، چشمگیر است.”

متاآنالیز دریافت که مداخلات ذهن و بدن به طور مداوم علائم را تقریباً در تمام نتایج اندازه گیری شده بهبود می بخشد. محققان خاطرنشان كردند كه روندها قابل توجه است ، به دلیل تنوع بیماران در این مطالعه و دشواری شناخته شده در تسكین علائم ضربه مغزی مزمن.

آکابچوک می گوید که تحقیقات بیشتر و بیشتری برای کشف بیشتر مزایای یوگا ، مراقبه و ذهن آگاهی در برنامه های درمان ضربه مغزی لازم است. وی همچنین گفت که تحقیقات بیشتری برای کمک به محققان و عموم مردم در درک مکانیسم های این نوع مداخلات باعث بهبودی و کاهش علائم ضربه مغزی لازم است.

اما مهمتر از همه ، به نظر می رسد گنجاندن نوعی تمرین یوگا ، مدیتیشن یا ذهن آگاهی به عنوان بخشی از یک برنامه خفیف آسیب دیدگی مغزی برای درمان مغز ، به نظر نمی رسد عوارض جانبی برای بیمار داشته باشد ، بنابراین اشکالات کمی وجود دارد که باید امتحان کرد.

آكابچوك می گوید: “مغز را تقریباً به عنوان ACL در نظر بگیرید – اگر ACL خود را بشكنید ، آن را آرام خواهید كرد ، اما همچنین برای ترمیم آن نیز قدم هایی برمی دارید.” “اگر از این نظر به مغز فکر کنید ، ضربه مغزی نیز مانند آسیب توان بخشی است ، زیرا از طریق توانبخشی می توانید مسیرهای خاصی را در مغز تقویت کنید. و ما فکر می کنیم ابزارهایی که به آن کمک می کنند با تنفس ، مراقبه و ذهن آگاهی کار می کنند. حرکت از طریق موقعیت های یوگا. “

وی ادامه می دهد: “شاید با یک برنامه مدیتیشن یا یک گروه مراقبه آنلاین برای یادگیری اصول شروع کنید و 10 دقیقه در روز برای مدیتیشن صرف کنید. اگر فردی هستید که نمی تواند آرام بنشیند ، شاید یوگا برای شما بهتر باشد. اگر در پایان روز خیلی خسته هستید ، شاید فقط اسکن بدن با تمرینات تنفس عمیق برای شما بهتر باشد. این یک درمان معجزه آسا نخواهد بود ، اما بیش از هر چیزی که بتواند با قرار دادن آنها در ابزارهای زندگی روزمره با گذشت زمان فوایدی را فراهم کند. من واقعاً امیدوارم این به افرادی که با علائم خود دست و پنجه نرم می کنند کمک کند. “

[ad_2]

منبع: packge-news.ir