اگر مجرم “درس علمی” باشد ، کودکان بیشتر مجازات می کنند – ScienceDaily


بسیاری از کودکان مایل به فداکاری شخصی برای مجازات خطاکاران هستند – و حتی بیشتر اگر آنها معتقد باشند که مجازات به جنایتکار درس می دهد ، یک مطالعه جدید در ییل در ژورنال در 23 نوامبر منتشر شد طبیعت رفتار انسان نشان می دهد.

مدتها است که فلاسفه و روانشناسان در این باره بحث کرده اند که آیا دلیل اصلی مجازات افراد به دلیل رفتار ناشایست ، انتقام جویی است یا درس اخلاقی. در بزرگسالان ، بیشتر تحقیقات نشان می دهد پاسخ این است که افراد هر دو انگیزه را دارند. اما در مورد کودکانی که کمتر در ارزش های اجتماعی غوطه ور هستند چه می توان گفت؟

جولیا مارشال ، نویسنده اول ، كه تحقیق را در آزمایشگاه مولی كراكت ، دستیار روانشناسی ییل و نویسنده ارشد مقاله انجام داد ، گفت: “كودكان كمتر در معرض ایده های اجتماعی در مورد نحوه رفتار به روش های خاص قرار دارند.” “ما می خواستیم دریابیم كه آیا كودكان علاقه مند به مجازات دیگران هستند زیرا آنها می خواهند افراد خاطی را بپردازند ، زیرا آنها می خواهند از بازیگران بد یا ترکیبی از هر دو درس بگیرند.”

در طی این مطالعه ، مارشال ، کراکت و همکار فوق دکترا ییل ، ​​دانیل یودکین ، پاسخ 251 کودک 4 تا 7 ساله را مشاهده کردند که ویدئویی از کودکی را مشاهده می کردند که آثار هنری یک جوان دیگر را جدا می کند.

کودکان ابتدا باید تصمیم بگیرند که با از بین بردن آیپد خود ، تخریب کننده هنر را مجازات کنند. با این حال ، اگر کودکان تصمیم بگیرند که مجرم را مجازات کنند ، باید خود را فدا کنند – آیپد خودشان قفل خواهد شد.

محققان کودکان را به دو گروه تقسیم کردند. به گروه اول گفته شد كه اگر پنالتی را انتخاب كنند ، مجرم استفاده از iPad خود را از دست خواهد داد ، اما به او گفته نمی شود. به گروه دوم گفته شد اگر مجرمی را مجازات كنند كه به وی گفته می شود نقاشی را پاره می كند ، شرطی كه محققان آن را شرط “ارتباطی” می نامند.

حدود یک چهارم کودکان (26٪) در گروه اول تصمیم گرفتند که مجرم را مجازات کنند ، حتی پس از اینکه گفته شد استفاده از iPad خود را از دست خواهند داد. مارشال گفت: “قصاص نیروی محرکه در قضاوت اخلاقی کودکان خردسال است.”

با این حال ، کودکان گروه دوم که می دانستند به دلیل مجازات شدن به مجرم گفته می شود ، 24٪ بیشتر از گروه اول مجازات می شوند.

كراكت گفت: “فرصت آموختن درس از یك شخص غیرقانونی ، كودكان را بر آن می دارد كه علاوه بر اشتیاق به دیدن آنها برای اعمالشان ، مجازات كنند.”

مارشال ، که هم اکنون فوق دکترا در کالج بوستون است ، گفت: “به نظر می رسد کودکان در سنین پایین به هر دو هدف مجازات کنندگان برای به دست آوردن بیابانهای عادلانه و همچنین تمایل به بهبود رفتارهایشان در آینده مجهز می شوند.”

کراکت افزود: اگرچه طعم قصاص را دارند اما کودکان خردسال از مزایای اجتماعی مجازات نیز قدردانی می کنند. اینکه چگونه یادگیری اجتماعی بر تعادل انگیزه های تلافی جویانه و بلند مدت مجازات تأثیر می گذارد راهی مهم برای تحقیقات آینده است.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه ییل. اصلی ، نوشته شده توسط بیل هاتاوی. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: packge-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>