اینفلوئنسرها زیر تیغ مالیاتی


دستورالعمل مالیات بر درآمد کاربران با بیش از پانصد هزار مشترک در رسانه های کاربر محور (بخشنامه شماره 5150/1400/200 مورخ 23/05/1400 سازمان امور مالیاتی کشور) به شرح زیر است.

گزارش کردن تجارت امروز; بر اساس بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه 1400 کل کشور که مقرر می دارد: «ذ – درآمد کاربرانی که بیش از پانصد هزار مشترک رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات دارند، خواهد بود. مشمول مالیات بر درآمد باشد. سازمان مالیاتی موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این بند دستوری مبنی بر اخذ مالیات از درآمد کاربران حرفه ای رسانه های جمعی کاربرمحور از محل آگهی تهیه و به دادگاه ارائه کند. . تصویب وزیر اقتصاد و دارایی. سازمان مالیاتی موظف است فهرستی از مودیان مالیاتی و اظهارنامه های خود را تهیه و به صورت عمومی در سایت سازمان درج نماید. « دستور داده شد علاوه بر دستورالعمل اجرایی موضوع مذکور به شماره 63538 مورخ 26/04/1400 که به تصویب وزیر محترم اقتصاد و دارایی رسید اقدامات لازم انجام شود.
مصلحت است اداره کل امور مالیاتی استان نسبت به اطلاع مودیان موضوع این دستورالعمل اقدام عاجل به عمل آورد.

عمید علی پارسا رئیس سازمان مالیاتی کشور است

دستورالعمل اجرایی بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه 1400 کل کشور در خصوص درآمد کاربرانی که بیش از پانصد هزار مشترک در رسانه های کاربر محور دارند.

با رعایت بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور مبنی بر اینکه درآمد کاربران بیش از پانصد هزار مشترک رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول درآمد خواهد بود. مالیاتی سازمان مالیاتی موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این بند دستور وصول مالیات بر درآمد کاربران حرفه ای رسانه های جمعی کاربر محور را از محل درج آگهی تهیه و ارائه نماید. به دادگاه تایید وزیر اقتصاد و دارایی در سایت سازمان در دسترسی عمومی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) در رسانه های کاربر محور موارد زیر ارائه شده است:
ماده (1) اصطلاحات و عبارات به کار رفته در این دستورالعمل به شرح زیر تعریف می شود:
1-1 رسانه آنلاین: نوعی رسانه دیجیتال است که امکان در دسترس قرار دادن محتوای دیجیتالی را از طریق بستر شبکه (مانند اینترنت) شامل وب سایت ها، نرم افزارهای آنلاین، نرم افزارهای آنلاین موبایل و غیره در اختیار عموم قرار می دهد. .

حتما بخوانید:
مطالعه جدید جهانی از سال 2010 کاهش قابل توجهی در تعداد افرادی که از دست می دهند بینایی قابل درمان نیست - ScienceDaily

1-2 رسانه کاربر محور: رسانه آنلاین که بستری برای استقرار محتوای دیجیتال در دسترس عموم است و کاربران را قادر به تعامل و تشکیل گروه ها و شبکه های مجازی می کند.

۱-۳ محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی: هرگونه اطلاعیه و اطلاعیه برای معرفی محصولات، افراد، پدیده‌های اجتماعی یا تشویق به خرید کالا یا خدماتی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در فضای مجازی اعم از رسانه‌ها، کانال‌ها و صفحات آنلاین قرار دارد. فرمت محتوای صوتی یا تصویری ارائه شده است.

۱-۴ تبلیغات پیام گستر: اشخاص حقیقی یا حقوقی که بین صاحب آگهی و ناشر ارتباط برقرار کرده و با مدیریت فضای تبلیغات مجازی اقدام به پذیرش، ایجاد و انتشار آگهی می نمایند.

5-1 قانون: قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند 1366 با اصلاحات

ماده (2) درآمد کاربران حقیقی و حقوقی با بیش از 500 هزار مشترک رسانه های کاربرمحور در نتیجه تولید، انتشار و تبادل محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی، حسب شرایط مشمول مالیات است. از بندهای چهارم و پنجم بند سوم قانون. افراد مذکور می بایست با مراجعه به درگاه معاملات الکترونیکی مودیان به نشانی www.tax.gov.ir و انجام کلیه امور مطابق قوانین و مقررات مالیاتی، در سامانه مالیاتی کشور ثبت نام و خوداظهاری نمایند.
توجه داشته باشید. مفاد این ماده مانع از شناسایی، مطالبه و اخذ مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به درآمدهای حاصل از تبلیغات کالا و خدمات در رسانه‌های کاربر محور نمی‌باشد.

ماده (3) اشخاص حقیقی و حقوقی که به عنوان پیام رسان تبلیغاتی، صفحات رسانه ای کاربر محور را به منظور تبلیغات و بازاریابی کسب و کار دیگران مدیریت می کنند، موظفند طبق قوانین و مقررات ثبت نام کرده و به وظایف خود عمل کنند. مالیاتی و با رعایت تبصره (3) ماده 8 آیین نامه، تبصره (5) ماده (169) قانون، موظفند اطلاعات مربوط به صاحبان تبلیغات و کاربران رسانه های کاربر محور را بسته به شرایط ارسال کنند. مورد.

حتما بخوانید:
ارسال فوری لباس اسپایدرمن زیر قیمت بازار

بیشتر بخوانید:

از درآمد ماهانه 40 هزار دلاری گرفته تا مشکلات گیمرها

رکود بازار اینستاگرام به دلیل کندی اینترنت

لوگو؛ الزامات تجاری

ماده (4) سازمان امور مالیاتی کشور موظف است با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان و اطلاعات دریافتی از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اشخاصی را که این دستورالعمل در مورد آنها اعمال می‌شود و فهرست کلیه دستگاه‌ها از جمله شناسایی کند. ثبت و اطلاعات افشا شده را در سایت سازمان امور مالیاتی کشور در دسترس عموم قرار دهد.

ماده (5) مودیان موضوع این بخشنامه موظفند نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت خود در مهلت مقرر و پرداخت طبق مفاد مواد 100 و 110 قانون مالیاتهای مستقیم از طریق خوداظهاری اقدام نمایند. از مالیات های مقرر بر اساس ماده 97 این قانون، دستگاه های مربوط به امور مالیاتی موظفند بر اساس خوداظهاری، اطلاعات دریافتی، تحقیقات میدانی و در صورت لزوم احراز هویت از تراکنش های بانکی، مالیات افراد مشمول این اداره را شناسایی، وصول و دریافت کنند. ، و اعمال معافیت و نرخ بسته به شرایط صفر مالیات، اقدام کنید. هزینه های مربوط به تولید محتوا و تبلیغات به عنوان هزینه های مشمول مالیات تلقی می شود.

ماده (6) چنانچه حق الزحمه ارائه خدمات تبلیغاتی در صفحات شخصی در رسانه های کاربر محور برای دیگران، خرید یا خرید کالا یا خدمات باشد، ارزش منصفانه حق الزحمه دریافتی سود محسوب و مشمول مالیات خواهد بود.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme KamagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma Vodafone Mobil Ödeme Bozdurma