[ad_1]

تصور کنید که تصویری از یک گربه را در مقابل صحنه وسیعی از کوه مشاهده می کنید و آنها به شما می گویند اگر در عکس بعدی آنها را دیدید فقط کوهها را به یاد بیاورید. به عنوان یک بزرگسال ، انجام این کار دشوار نیست.

اما یک مطالعه جدید نشان می دهد حتی در مواقعی که گفته می شود به کوه توجه کنید ، کودکان پیش دبستانی آنقدر روی گربه تمرکز می کنند که بعداً همان کوه را تشخیص نخواهند داد.

کوین داربی ، نویسنده اصلی این تحقیق ، که دکترای روانشناسی خود را از دانشگاه اوهایو دریافت کرده است ، گفت: نتایج نشان می دهد که کودکان خردسال تمایل به توجه به اشیا rather دارند تا صحنه ها ، حتی در صورت حضور در صحنه.

داربی که اکنون دانشجوی دکترای روانشناسی در دانشگاه ویرجینیا است ، گفت: “بچه ها واقعاً سعی می کردند موضوعاتی را که برای ما مهم نیست چه کاری به آنها می گوییم نادیده بگیرند.”

این مطالعه اخیراً در ژورنال منتشر شده است رشد کودک.

ولادیمیر اسلوتسکی ، استاد روانشناسی در اوهایو ، گفت که نه اینکه کودکان نمی توانند روی صحنه ها تمرکز کنند. آنها می توانند ، وقتی اشیا attention برای جلب توجه با صحنه ها رقابت نمی کنند.

اسلوتسکی گفت: “یافته های ما نشان می دهد که کودکان به جای تمرکز روی صحنه های مربوطه ، نتوانستند اشیا in نامناسب را فیلتر کنند.”

در این مطالعه 69 کودک پیش دبستانی با میانگین سنی 5 سال و 80 بزرگسال شرکت کردند.

برای شرکت کنندگان ابتدا تصویری از یک شی (درخت ، گربه ، ماشین ، سرسره یا شخص) که روی صحنه (ساحل ، خیابان ، دفتر ، کوه یا آشپزخانه) سوار شده است ، نشان داده شد. به آنها گفته می شود که یا شی یا صحنه را به خاطر بسپارند.

آنها سپس به مجموعه ای از عکس ها که اشیا and و صحنه های بیشتری را نشان می داد نگاه کردند و به آنها گفته شد که نشان دهند آیا آنها دوباره صحنه را دیده اند یا آن شیئی را که به آنها گفته شده بود از اولین عکس به خاطر بسپارند.

بزرگسالان در ارتباط با شی یا مکان و یادآوری هنگام دیدن دوباره آن کمی مشکل داشتند. اما بچه ها وقتی در یک عکس دوم ظاهر می شدند ، در تشخیص صحنه مشکل داشتند.

داربی گفت: “اگر ما جلوی صحنه ساحل به كودكی درختی نشان می دادیم و به او می گفتیم ساحل را به خاطر بسپارد ، آنها نمی توانند این كار را انجام دهند.”

داربی گفت: “وقتی کودک بعداً تصویری از اتومبیل را جلوی ساحل دید ، به ماشین توجه می کرد و ساحل را تشخیص نمی داد.”

پس چرا کودکان تمایل به توجه به اشیا دارند؟ به گفته محققان ، این مطالعه ممکن است نگوید ، اما سایر مطالعات برخی توضیحات احتمالی را ارائه می دهند.

داربی گفت: اول ، اشیا the اصلی ترین مواردی است که باید در اوایل رشد ، از اوایل کودکی ، از والدین گرفته تا اسباب بازی هایی که به آنها داده می شود ، روی آنها تمرکز کنیم.

وی گفت: اشیا when در جوانی فضای بینایی زیادی را اشغال می کنند و آنها را در دستان خود نگه می دارید ، بنابراین تمرکز روی آنها آسان است.

علاوه بر این ، افراد نقش اصلی را در رشد زبان دارند. بسیاری از اولین کلماتی که کودکان یاد می گیرند برچسب شی هستند.

محققان گفتند ، همچنین شواهدی وجود دارد که در طول رشد مغز ، مناطقی که از تشخیص شی پشتیبانی می کنند زودتر از مناطقی که از تشخیص صحنه پشتیبانی می کنند ، توسعه می یابند.

این مطالعه با کمک مالی موسسه ملی بهداشت و بنیاد نوآوری کانادا پشتیبانی شد.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه ایالتی اوهایو. اصلی ، نوشته شده توسط جف Grabmeier. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: packge-news.ir