توانایی کشف شده برای تغییر فعالیت مغزی کودک می تواند منجر به توانبخشی مغز آسیب دیده شود – ScienceDaily


محققان کالج کینگ لندن هنگام مطالعه ارتباط بین انواع مختلف تجربیات حسی ، ابتدا فعالیت مغز را در یک نوزاد تازه متولد شده شناسایی کردند. محققان با استفاده از روشهای پیشرفته اسکن MRI و رباتیک ، متوجه شدند که فعالیت مغز کودک می تواند از طریق این ارتباطات تغییر یابد ، و امکان جدیدی را برای توانبخشی نوزادان مغز آسیب دیده و مهارتهای مادام العمر مانند گفتار ، زبان را روشن کند. و حرکت

اخیراً در قشر مغز، این محقق بر این واقعیت استوار است که انجمن های یادگیری قسمت بسیار مهمی از رشد نوزادان است ، اما فعالیتی که در مغز مسئول یادگیری این انجمن ها بود ناشناخته و کشف نشده است.

دکتر سرشناس ، دکتر توموکی آریچی ، گفت که برای اولین بار ثابت شد که فعالیت مغز نوزادان می تواند از طریق یادگیری انجمنی تغییر کند – و به ویژه ، پاسخ های مغزی با محرک های خاصی همراه است ، در این مورد صدا.

وی گفت: “ما همچنین دریافتیم كه وقتی كودك یاد می گیرد ، در واقع قسمتهای مختلف مغز را فعال می كند ، بنابراین شامل” یك شبکه گسترده تر “در مغز می شود كه برای پردازش مهم است.”

در مجموع 24 بچه با صدای زنگ jingling را برای شش ثانیه، همراه با یک حرکت آرام ناشی از 3D ربات چاپ سفارشی متصل به دست راست خود مورد بررسی قرار گرفت.

در این مدت ، فعالیت مغزی حاصل توسط MRI عملکردی (fMRI) اندازه گیری شد. پس از 20 دقیقه یادگیری رابطه بین دو نوع محرک ، نوزادان به سادگی صدا را به تنهایی می شنوند و فعالیت مغزی حاصل با آنچه قبل از دوره آموزش مشاهده شده مقایسه می شود.

دکتر آریچی گفت: نتایج نه تنها اطلاعات جدیدی درباره آنچه در مغز طبیعی کودک هنگام یادگیری اتفاق می افتد فراهم می کند ، بلکه عواقبی را برای مغز آسیب دیده به همراه دارد.

اگر کودک نتوانسته است حرکت را پردازش کند یا حرکت مربوط به فعالیت طبیعی مغز نباشد (این ممکن است در نوزادی با فلج مغزی اتفاق بیفتد) ، در این صورت پزشکان می توانند با یادگیری ارتباط صدا و استفاده از صدا این فعالیت را القا کنند. شبیه سازی برای تقویت و بازیابی حرکت آنها.

دکتر آریچی گفت: “با یافته های ما ، این فرصت فرصتی برای تلاش برای تلاش برای کمک به این امر از طریق انجمن های هدفمند تحریک و آموزش فراهم می کند.”

“ممکن است فعالیتی در بخشی از مغز ایجاد شود که به طور معمول حرکت را پردازش می کند ، به عنوان مثال فقط با یک صدا. این را می توان همراه با توانبخشی یا تلاش برای کمک به رشد مغز در اوایل زندگی استفاده کرد. “

هنگام تولد نوزادان ، آنها یک تجربه حسی جدید در اطراف خود دارند که کاملاً متفاوت از آنچه در رحم تجربه می کنند ، است.

سپس آنها باید سریعاً محیط اطراف خود و ارتباط بین چیزهای مختلفی را که اتفاق می افتد ، درک کنند ، که این مسئله حتی در نوزادانی که آسیب مغزی دارند نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

محققان سعی کرده اند درک کنند که چگونه نوزادان شروع به یادگیری این روابط کلیدی بین انواع مختلف تجربیات حسی می کنند و چگونه این امر در مراحل اولیه رشد کلی مغز نقش دارد.

دکتر آریچی گفت: “مغز کودک دائما در حال یادگیری انجمن ها است و فعالیت های خود را همیشه تغییر می دهد تا بتواند به تجربیات جدید پیرامون خود پاسخ دهد.”

“از نظر تأثیر بر بیماران و تفسیر آن در یک زمینه گسترده تر ، این بدان معنی است که ما باید در مورد چگونگی کمک به اختلالات رشد مغز از همان مرحله اولیه زندگی فکر کنیم ، زیرا می دانیم که تجربه به طور مداوم مغز نوزاد را شکل می دهد. فعالیت. “

تاریخچه تاریخ:

مواد تهیه شده توسط کالج کینگز لندن. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: packge-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>