[ad_1]

بنابر مطالعه جدیدی که از دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده است ، توت سیاه اثر مفیدی در پاسخ گلوکز بعد از غذا دارد و اندازه قسمت مورد نیاز آن بسیار کمتر از حد تصور شده است.

توت سیاه اثر مفیدی در پاسخ قند خون بعد از غذا دارد. آنها پاسخ گلوکز به قند مصرف شده را متعادل می کنند ، افزایش آن را کاهش می دهند و افت آن را کاهش می دهند. این اثر احتمالاً مربوط به ترکیبات پلی فنلی مشتق از میوه ، آنتوسیانین است که غنی از انگور سیاه است.

مطالعه ای که اخیراً در دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده است ، از مزایای توت سیاه برای سلامتی برخوردار است. در مطالعه تغذیه بالینی (Maqua) ، اثر مفید در پاسخ گلوکز بعد از غذا با 75 گرم (1.5 دسی لیتر) گیاه توت سیاه ، اندازه قابل توجهی کوچکتر از مطالعات قبلی بود. مویز سیر به دلیل اسیدیته طبیعی که دارد غالباً همراه با شکر اضافه مصرف می شود که می تواند نگرانی برای مصرف کنندگان با آگاهی از سلامتی باشد. با این حال ، به نظر می رسد قند مصرف شده با توت سیاه به اندازه قند مصرف شده بدون میوه ناسالم نیست.

این مطالعه با همکاری م Instituteسسه بهداشت عمومی و تغذیه بالینی در دانشگاه فنلاند شرقی و دانشگاه علوم کاربردی ساوونیا با استفاده از اکوسیستم منطقه ای دره غذا انجام شده است.

میوه ها از اجزای مهم رژیم غذایی سالم هستند زیرا سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبرهای غذایی و پلی فنول هستند. با این حال ، تاکنون ، اتحادیه اروپا ادعاهای سلامت میوه را مجاز ندانسته است. در سالهای اخیر ، مطالعات زیادی در زمینه ردیابی اثرات میوه ها بر متابولیسم گلوکز انجام شده است ، میوه های تیره مانند انگور سیاه و بلوبری بیشترین نتیجه قانع کننده را دارند. به نظر می رسد میوه های سیاه غنی از آنتوسیانین در مقایسه با محصول شاهد با همان مقدار قند ، پاسخ گلوکز خون به قند اضافه شده را کاهش می دهند. همان اثر توسط آنتوسیانین های استخراج شده از گیاه توت سیاه نشان داده شده است. ترکیبات پلی فنولیک می توانند با تعامل با آنزیم هایی که کربوهیدرات ها و پروتئین های انتقال دهنده گلوکز را جذب می کنند ، جذب گلوکز را از روده کوچک کاهش دهند. علاوه بر این ، ترکیبات پلی فنولیک می توانند استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش دهند.

در مطالعه ماکوآ ، 26 شرکت کننده سالم (22 زن ، 4 مرد) در چهار مراجعه جداگانه سه محصول آزمایشی مختلف و آب قند را به عنوان یک محصول کنترل مصرف کردند. فرآورده های آزمایش شده پوره توت سیاه همراه با شکر اضافه شده ، محصول توت سیاه حاوی کینوا تخمیر شده و پایه توت سیاه بدون توت سیاه بود. هر یک از محصولات کنترل حاوی 31 گرم کربوهیدرات موجود بود و دارای ترکیب مشابهی از اجزای قند بود. نمونه خون قبل از ناشتا و بعد از غذا به مدت 15 ، 30 ، 45 ، 60 ، 90 ، 120 و 180 دقیقه پس از مصرف غذا گرفته شد و از نظر گلوکز ، انسولین و اسیدهای چرب آزاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در مقایسه با آب قند ، هر دو محصول کشمش سیاه پاسخ قند خون پس از صرف غذا دارند ، که با کاهش حداکثر گلوکز و انسولین ، تاخیر در افت گلوکز و افزایش تأخیر در اسیدهای چرب آزاد به دلیل افت قند خون مشاهده می شود. با توجه به پایه محصول نوآورانه ، این اثر برای محصول انگور سیاه بهبود یافت. این نتایج از یافته های قبلی در مورد اثرات مفید انگور فرنگی سیاه در پاسخ قند خون پس از صرف غذا پشتیبانی می کند ، که نشان دهنده اثر اندازه یک قسمت کوچکتر است. در طی یک دوره طولانی تر ، تغییرات کمتری در سطح گلوکز و انسولین خون و بهبود حساسیت به انسولین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

توت سیاه ماده خام جالب توجهی برای صنایع غذایی به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتوسیانین و در دسترس بودن آسان آن است. توت سیاه توانایی تبدیل شدن به محصولات سالم و خوشمزه جدید را دارد.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه فنلاند شرقی. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: packge-news.ir