رفتار تازه توصیف شده نشان می دهد که چگونه مکالمات کوچک تعادل را در مکالمات مشترک ایجاد می کند – ScienceDaily


چه در محل کار و چه در زندگی شخصی ما ، اکثر مردم به شدت مکالمات متعادل را ترجیح می دهند که در آن همه بتوانند “دو سنت” بدست آورند. در حقیقت ، یک مطالعه جدید منتشر شده در زبان و گفتار نشان می دهد که هنگامی که عوامل موقعیتی ، مانند برخی از نقش های خاص کار با هم برای انجام یک کار ، عدم تعادل در نحوه کمک هر فرد را ایجاد می کنند ، افراد برای اطمینان از جریان مکالمه دو طرفه اقدامات اصلاحی را انجام می دهند.

این رفتار اصلاحی قبلاً هرگز شناسایی و توصیف نشده است. محققان UC سانتا کروز که آن را کشف کردند ، آن را “واکنش متقابل در گفتگو” می نامند. و در تنظیماتی که افراد برای انجام یک کار با هم کار می کنند ، در واقع با سطح بالاتری از لذت بردن از کار همراه است. این می تواند عواقب جذابی را برای روحیه کارمندان در شرایط کار به همراه داشته باشد ، اما جلب توجه می کند. برای اینکه مکالمات متقابل انجام شود ، افرادی که در یک کار مشخص همکاری می کنند باید وقت بگذارند تا مکالمات کوچک را در کار خود بگنجانند.

اندرو گایدیش ، دکترای دانشجویی روانشناسی شناختی و نویسنده اصلی این تحقیق ، گفت که این یافته ها نمی توانستند در زمان بهتری به دست بیایند زیرا ممکن است بتوانند به بهبود محیط کار از راه دور کمک کنند.

گایدیش گفت: “میانگین روز کاری اکنون تیم را در یک جلسه مجازی دور هم جمع می کند ، جایی که هدف و وظیفه ای کاملاً مشخص وجود دارد.” “شما با همکاران خود در میز کار یا سالن صحبت نمی کنید. همه چیز ساختار یافته است و اساساً همه چیز امروزه یک وظیفه است. بنابراین این مطالعه بر اهمیت توانایی تلاش برای ایجاد لحظاتی در طول روز با زمان چت بدون ساختار تأکید می کند.”

در این لحظات ، متقابل جادو می کند. معمولاً ، هنگامی که همسالان در انجام کاری با هم کار می کنند و وظیفه هدایت دیگری را به عهده دارند ، این عدم تعادل طبیعی در مکالمه ایجاد می کند ، جایی که فرد در نهایت نقش رهبری بیشتر صحبت ها را انجام می دهد. اما اگر شرکت کنندگان همچنین زمان غیرساختاری داشته باشند ، شخصی که مکالمه را بر اساس وظیفه انجام می دهد می تواند از فرصت استفاده کرده و از مشارکت آنها استفاده کند ، در واقع در یک مکالمه کوچک با شرکت کننده دیگر وقت می دهد تا پخش شود.

این متقابل است. به تعادل مقیاس تعامل کلی کمک می کند. و هرچه شرکت کنندگان به تعادل نزدیک شوند ، سطح بالاتری از لذت با وظیفه در ارتباط خواهد بود.

برای دستیابی به این کشف ، تیم تحقیقاتی که شامل گایدیش ، استاد روانشناسی ژان فاکس درخت بود و در سال 2021 انتظار دکترای خود را داشت ، از Trevor D’Arcy فارغ التحصیل شد – مجموعه داده های منبع آزاد را در سانتا کروز به نام Artwalk Corpus مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این مجموعه متن رونوشت از یک آزمایش است که در آن یک نفر در یک آزمایشگاه از طریق یک تماس ویدیویی به دیگری متصل شده و وظیفه دارد آنها را برای گشت زدن در مرکز شهر سانتا کروز برای یافتن و عکاسی از هنرهای عمومی ببرد.

محققان متن متن 69 مکالمه artwalk را بررسی کردند تا ارتباطات مبتنی بر وظیفه و وظایف را شناسایی کنند. آنها سپس تعادل سهم هر یک از شرکت کنندگان را بر اساس کسانی که کلمات بیشتری می گویند یا خطوط طولانی تری را برای هر نوع ارتباط تعیین می کنند ، تعیین می کنند. با مقایسه این دو ، آنها متقابل بودند. و هنگامی که آنها نتایج نظرسنجی پس از مشارکت را بررسی کردند ، دریافتند که مکالمه های متعادل تر و دارای سطوح بالایی از متقابل ، میزان رضایت از وظایف گزارش شده بالاتر است.

این یافته ها بعد تازه ای به درک روانشناسان از اهمیت ارتباط متعادل به طور کلی می افزاید. تحقیقات قبلی پروفسور Gene Fox Tree ، متخصص روانشناسی ، همچنین نشان می دهد که عدم تعادل مکالمه می تواند با محدود کردن بازخورد و تعامل ، تأثیرات منفی بر عملکرد کار داشته باشد.

فاکس تری گفت: “برای درک این موضوع ، می توانید با کلاس درس تشبیه کنید.” “دریافت بازخورد از کلاس به استاد می گوید که چگونه چیزی را توضیح دهد ، و این به همه افراد در کلاس کمک می کند ، نه فقط به یک نفر که سال می کند.”

اما موثرترین استراتژی ها برای دستیابی به این مزایا همیشه بصری نیستند. مطالعه مقدماتی ارتباطات مبتنی بر وظیفه نشان داد که اگر نقشها و پویایی قدرت فقط در حین انجام کار چرخانده شود ، شخصی که در ابتدا نقش رهبری را بر عهده داشته است اغلب تمایل به مکالمه دارد. متقابل نشان می دهد که روش ایجاد تعادل در تنظیمات کار تیمی ممکن است تغییر نقش ها نباشد ، بلکه به کلی حذف نقش ها و صرف وقت برای صرف ارتباط در سطح شخصی باشد.

Trevor D’Arcy ، نویسنده همکار ، گفت كه او گفت این مطالعه نشان می دهد كه مردم “معمولاً سعی می كنند نسبت به یكدیگر مراقب باشند”. فقط ممکن است چیزی در مورد مکالمات کوچک وجود داشته باشد که ما را به مسیر درست سوق دهد.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – سانتا کروز. اصلی ، نوشته شده توسط آلیسون آرتئاگا سورگل. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: packge-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>