رفتار راننده بر الگوهای رانندگی و همچنین طراحی جاده تأثیر می گذارد – ScienceDaily


برنامه ریزان شهری ممکن است به زودی روش جدیدی برای اندازه گیری ازدحام داشته باشند. محققان با به دست آوردن مسیرهای مختلفی که وسایل نقلیه می توانند بین مکان ها طی کنند ، الگوریتم رایانه ای جدیدی را ایجاد کرده اند که به کمیت بخشیدن به مناطق ازدحام در مناطق شهری کمک می کند و راه های دور زدن آنها را پیشنهاد می کند.

این مطالعه ، منتشر شده در مجله فیزیک: پیچیدگی، از سرعت تاکسی در نیویورک استفاده می کند تا نشان دهد چگونه زیرساخت های جاده و رفتار راننده می تواند شبکه های جاده ای پیچیده ای را ایجاد کند که بین شهرها متفاوت است.

ریچارد سوورز ، استاد ریاضیات و مهندسی و سیستم های سازمانی در دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپاین و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: “خدمات اشتراك و اشتراك سفر و درنهایت وسایل نقلیه خودمختار الگوهای ترافیك شهری را مختل می كنند.” “ما نیاز به ابزاری را شناسایی کرده ایم که به برنامه ریزان شهری کمک می کند تا درک کنند که چگونه و چرا این اتفاق می افتد.”

این تیم با طراحی یک الگوریتم رایانه برای گرفتن توپولوژی – یا اتصال بین مسیرهای مختلف بین مکان ها – شبکه های جاده ای به این مشکل نزدیک می شوند. ساورز گفت: “جاده ها شبکه های پیچیده ای را تشکیل می دهند و به نظر می رسد زمینه تجزیه و تحلیل داده های توپولوژیکی ابزارهای مناسبی را برای مطالعه مسیرهای سفر که مسافران انتخاب می کنند ، ارائه می دهد.”

دانیل کارمودی ، نویسنده مقاله ، که اخیراً دکترای خود را به پایان رسانده است ، گفت: “ما دریافتیم که مهمترین مشکلات ترافیکی در منهتن به دلیل ساختار شهر است.” در ریاضیات در U. of I. “به عنوان مثال ، این واقعیت که پلی در عرض جغرافیایی وارد منهتن می شود ، جایی که به دلیل پارک مرکزی ترافیک از قبل محدود شده است ، به طور قابل توجهی سرعت حرکت در منطقه را کاهش می دهد.”

محققان آنالیز مقایسه ای را با استفاده از مدل های ترافیکی در چنگدو چین انجام دادند تا ببینند آیا الگوریتم در مناطقی با طرح های مختلف به همان اندازه کار می کند یا خیر. منهتن ساختاری نازک و بلند دارد ، در حالی که چنگدو گرد است. محققان گفتند ، تفاوت قابل توجهی در نحوه جریان ترافیک بین این دو تنظیم مختلف وجود دارد.

کارمودی گفت: “به نظر می رسد تنگناهای موجود در چنگدو به دلیل عملکرد ساختمان های یک منطقه خاص باشد.” “به عنوان مثال ، رفت و آمد به منطقه تجاری مرکزی چنگدو به دلیل ترافیک زیاد دشوار است. مسیرها یا خیابان های سریعتر در اطراف مناطق پر ازدحام در محافل اطراف این منطقه ظاهر شده اند ، که جای تعجب نیست زیرا این ویژگی به طور عمدی ساخته شده است. در شهر. “

در منهتن ، پل ها و تونل هایی که نقاط ورود و خروج را تشکیل می دهند ، باعث کندی ترافیک می شوند. با این حال ، در منهتن پایین ، جایی که به نظر می رسد رانندگان از محدودیت های سرعت پایین تر پیروی می کنند ، ترافیک روانتر جریان می یابد و ترافیک جدیدی را در انتهای جنوبی پارک مرکزی ایجاد می کند ، به عنوان یک مانع بین منهتن پایین و مرکزی.

کارمودی گفت: “ما از وجود یک بای پس جدید در فضای جدید متراکم منهتن تعجب کرده ایم.” “این نشان می دهد ، برخلاف چنگدو ، به نظر می رسد جاده ها از رفتار راننده نشات می گیرند ، حتی اگر بخشی از برنامه ساختاری شبکه ترافیک نباشند.”

ساورز گفت ، محققان پیش بینی می کنند این فناوری به برنامه ریزان شهر ابزاری برای تعیین کمیت الگوهای ترافیکی می دهد که منجر به کاهش بهتر آنها می شود. “با توسعه روش های حمل و نقل ، مشکلات جدیدی بوجود می آید و امیدواریم که ابزارهای ما به برنامه ریزان روش های جدیدی برای اندازه گیری آنچه که در ترافیک شهری اتفاق می افتد ، ارائه دهد.”

تاریخچه تاریخ:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپاین ، دفتر خبر. اصلی ، نوشته شده توسط لوئیس یوکسولیان. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: packge-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>