[ad_1]

شهر باستانی پمپئی (در جنوب ایتالیا) در سال 79 میلادی زیر خاکستر و مواد آتشفشانی به خاک سپرده شد. در نتیجه فوران وزوو. این واقعه سرنوشت ساز باعث شد که حفاظت بی سابقه از محوطه باستان شناسی در منطقه امکان پذیر باشد ، زیرا مواد پلاستیکی ریخته شده توسط وزوو از بقایای موجود در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند. بنابراین نه تنها از نظر فرهنگی ، بلکه از نظر علمی نیز در واقع مکان های بسیار معتبری هستند که در آن گردشگران و متخصصان در زمینه باستان شناسی و حتی شیمی با هم مخلوط می شوند.

برای بیش از 10 سال ، گروه IBeA UPV / EHU ، وابسته به گروه شیمی تحلیلی ، به عنوان بخشی از پروژه Analytica Pompeiana Universitatis Vasconicae-APUV در پمپئی کار می کند. در سال 2015 ، UPV / EHU و پارک باستان شناسی پمپئی اولین توافق نامه ها را امضا کردند که به لطف آن روش ها و دستگاه های قابل حمل مورد استفاده توسط تیم تحقیقاتی اجازه تجزیه و تحلیل نقاشی ها با تکنیک های غیر مخرب را می دهد.

مطالعات مختلفی که در خانه مارک لوکرتیوس ، خانه آریادنه و کاسا دگلی آمورینی دوراتی یا خانه گلدانهای طلایی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که “نمک ها مسئول بدترین و مشهودترین آسیب به نقاشی های دیواری هستند. سرانجام ، نمک ها می توانند حل شوند و در نتیجه موادی مانند رنگدانه ها ، لایه تصویر ، ملات و غیره. آنها می توانند از دست بروند “، Maite Maguregi ، یک محقق ارشد در این تحقیق گفت. در این راستا ، محققان نتیجه گرفتند که یونهای شسته شده از مواد پیروكلاستیك و آبهای زیرزمینی غنی از یون از سنگ های آتشفشانی به تبلور برخی نمك ها كمك می كنند.

“تا زمانی که نقاشی ها در زیر زمین باقی بمانند ، توسط pyroclasts محافظت می شوند ؛ اما هنگامی که آنها به سطح زمین آورده می شوند ، نمک ها به دلیل اثرات هوا ، رطوبت و غیره شروع به تشکیل می کنند ، بنابراین برای حفظ نقاشی های دیواری ، مهم است که ماگورگی افزود: به صورت موردی مشخص می شود که شوری پیروکلاست های اطراف به منظور مسدود کردن ، کاهش یا جلوگیری از آسیب احتمالی است.

فلوئور ، نشانگر تأثیر مواد آتشفشانی

این محقق توضیح داد: “هنگامی که آتشفشان فوران می کند ، مقدار زیادی ماده آزاد می کند و مواد منشا py پلاستیکی در سراسر منطقه یکدست نیست ؛ لایه های مختلفی را می توان یافت.” در این مطالعه ، تجزیه و تحلیل کانی شناسی نمونه های جمع آوری شده در نقاط مختلف انجام و ترکیب فیلترها تعیین شد. همچنین مدل سازی ترمودینامیکی برای پیش بینی نمک هایی که ممکن است در نتیجه آبشویی رسوب کند و تعیین منشا آنها انجام شد. نتیجه گیری شد که نمک های ارائه شده توسط مدل سازی با نمک های موجود در نقاشی ها همخوانی دارد.

نمک های تجزیه و تحلیل شده در نقاشی های دیواری ، از جمله چیزهای دیگر ، حاوی یون های فلوئور هستند. وی توضیح داد: “فلوریدها یونهایی با منشا آتشفشانی هستند ؛ این یکی از عناصر اصلی موجود در جو نیست. ظاهر نمک های فلوئور نشان می دهد که مواد آتشفشانی و آب های زیرزمینی بر تبلور این نمک ها تأثیر می گذارند.” “بنابراین با استفاده از فلوراید موجود در نقاشی دیواری ، می توان تأثیری که پیروکلاست ها و آب های زیرزمینی بر نقاشی ها داشته و دارند نیز یافت.” وی افزود: هدف بعدی این گروه “نقشه برداری از نقاشی های دیواری در مقیاس وسیع برای دیدن میزان نمک ها و همچنین تعیین مراحل پیگیری توسط کارکنان حفاظت در هنگام یافتن نقاشی دیواری است.”

تاریخچه تاریخ:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه کشور باسک. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: packge-news.ir